Verslag workshop Netwerken bij Douglas Zwolle

Posted on Updated on

12 september hebben we onze tweede editie van de themadag Netwerken doe je zó! georganiseerd, opnieuw bij Parfumerie Douglas te Zwolle. We werden hartelijk ontvangen en mochten gebruik maken van de workshop ruimte boven de parfumerie.

Start van de workshop

Contacten leggen, jezelf presenteren aan anderen en het omgaan met de nadruk die je omgeving legt op je visuele beperking waren belangrijke onderdelen van het ochtendprogramma. Met als uitdaging: de elevatorpitch! Elke deelnemer krijgt een minuut de tijd om zichzelf voor te stellen aan de groep. Vervolgens vertelt de groep wat ze hebben onthouden van het voorstellen. Met als leerpunt: vertel over jezelf wat je graag wilt dat de mensen onthouden. Is dat je leeftijd, gezinssamenstelling of woonplaats? Of juist wie je bent, wat je leuk vindt en waar je goed in bent?

Het bleek een hele uitdaging om in een minuut tijd juist die dingen te vertellen die jij belangrijk en bijzonder vindt aan jezelf.

004De ochtend werd afgesloten met advies en informatie over kleding, lichaamsmodel en stijl. Want kleding kan je eerste indruk maken maar ook breken. Afhankelijk van jouw lichaamsmodel kun je met kleding je figuur juist daar benadrukken waar jij dat wilt! Om hier thuis nog eens mee aan de slag te gaan hebben de deelnemers deze link naar een online fashioncursus ontvangen.

Tijdens het middagprogramma is iedereen aan de slag gegaan met zijn of haar uiterlijk.

 

De dames van Parfumerie Douglas hadden weer erg hun best gedaan. Er waren 4 workshops: Huidverzorging & Make-up, 003Scheren met Heren, Handverzorging & Nagels, Geur en Proeverij. Elke workshop kon door iedereen gevolgd worden en tussendoor was er tijd om nader kennis met elkaar te maken en gezellig bij te kletsen met elkaar.

Tijdens de workshops stond vooral het zelf oefenen met uitgelegde technieken centraal. Voor de mensen die nog konden zien stonden er spiegels.

001En als je niets of niet voldoende kon zien ging je aan de slag met je uiterlijke verzorging op gevoel / tast. Ook de producten en technieken waarop ze gebruikt kunnen worden werden afgestemd op gebruik op gevoel.

 

 

Houd de agenda in de gaten als jij ook een keer wil deelnemen aan een themadag of inspiratiedag. Blinde Ambitie is ook te vinden op Facebook en Twitter.

Wil jij op de hoogte gehouden worden van de eerstvolgende workshop per mail? Stuur ons een mail aaworkshop@blindeambitie.nl.